placuszki owsiane blw

Placuszki owsiane z bananem

Szybkie i proste w przygotowaniu placuszki owsiane z 3 składników. Idealne na śniadanie lub kolacje. Do placków można dodać także drobne owoce np. maliny, borówki, porzeczki, czy jagody i też będzie pysznie.

Placuszki owsiane są bardzo miękkie, dlatego sprawdzą się nawet na początku rozszerzania diety, zarówno przy BLW, jak i w tradycyjnym rozszerzaniu diety jako posiłek do samodzielnego jedzenia przez dziecko.
Przygotowanie 20 mins
Danie Deser, drugie, Kolacja, Podwieczorek, Śniadanie
Porcje 12 sztuk
Kalorie 45 kcal

Składniki
  

  • ¾ szklanki mąki owsianej*
  • 2 duże jajka
  • 1 banan
  • do placków można dodać też drobne owoce np. maliny, borówki, porzeczki

Przepis
 

  • Do miski wsyp mąkę.
  • Banana rozgnieć i połącz z jajkami.
  • Dodaj do mąki i wymieszaj.
  • Jeśli chcesz dodać do placków drobne owoce, to na tym etapie wsyp je do masy i wymieszaj.
  • Placki smaż na suchej patelni - najpierw ją dobrze nagrzej, a nastęnie zmniejsz płomień i smaż na małym ogniu do momentu zrumienienia z obu stron.

Notatki

*mąkę owsianą możesz zrobić samemu rozdrabniając płatki owsiane za pomocą malaksera lub młynka.
placuszki owsiane blw przepis
słowa kluczowe placki dla niemowlaka, placki owsiane blw, placki owsiane przepis

8 komentarzy dla “Placuszki owsiane z bananem”

  1. Jak to jest z tym smażeniem bez tłuszczu, czy to jest bezpieczne? Nie palimy w ten sposób produktu? Czy to moNa określić jako bezpieczne smażenie czy jednak jakiś tłuszcz w małym stopniu trzeba dodać?

    1. Smażenie bez tłuszczu jest bezpieczne, ale trzeba to robić z wyczuciem, aby nie spalić patelni i placków – najpierw nagrzać patelnię, a potem zmniejszyć płomień i smażyć na małym ogniu. Oczywiście można smażyć dzieciom na odrobinie tłuszczu, ale takich smażonych na oleju posiłków nie powinniśmy podawać maluchom zbyt często.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating